Unreal Engine banner

Unreal Engine

Met Unreal Engine kun je 3D visualisaties en interactieve VR maken van zeer hoge kwaliteit. Unreal Engine is ontwikkeld door Epic Games en heel bekend in de game-industrie. De software wordt steeds vaker binnen andere industrieën gebruikt zoals architectuur en film. Unreal Engine is gratis verkrijgbaar. Unreal Engine is het meest uitgebreide pakket, hierdoor is zo goed als alles mogelijk. De meegeleverde FAB bibliotheek is een van de grootste in de wereld. Daarnaast is vrijwel iedere model in te laden en kun je zodoende eenvoudig je eigen bibliotheek opbouwen.

Of het nu stills moeten zijn, animaties, VR, een product configurator, een virtual studio of zelfs DMX aansturing, met Unreal Engine is alles mogelijk.

 

 

EN Chaos BF Abstract email cib

LET OP: er zijn diverse Black Friday aanbiedingen. Deze staan niet in onze webshop (i.v.m. uitzonderingen). Kijk op onze Black Friday pagina voor de acties en neem contact met ons op.

Twinmotion 2023 Arthur Yosefov

Unreal Engine top features

  • Eenvoudige te integreren in bestaande workflows
  • Bouw werelden
  • Real-time renderen
  • Simulaties van effecten, water, kleding, haar, etc.
  • Grootste online bibliotheek (Megascans, MetaHuman, Unreal Marketplace)
  • Interactiviteit toevoegen
  • Virtual Production
  • Complete geluidsstudio voor eigen muziek en geluidseffecten
  • VR, AR, MR, Pixelstreaming

 

Unreal Engine cursus en training

9de2b9a6 adf3 448b 8535 9929e1a4d290 cc984f4a 2709 4b09 8245 8b29cfe76cc0

Wij verzorgen diverse Unreal Engine cursussen en trainingen voor beginners en gevorderden. Kijk voor meer informatie op: Unreal Engine cursus of neem contact met ons op: 

Unreal Engine

standaard
  • Gratis
  • Volledige versie
  • Alleen bij een omzet onder de $1M per jaar
  • Ook toegang tot andere Epic software

Unreal Engine

betaald
  • voor het gebruiken van Cloud diensten
  • verplicht bij een omzet van meer dan $1M per jaar
  • Unreal Engine, Twinmotion
  • RealityCapture, RealityScan

Unreal Engine 5.7 beschikbaar!

 

Inmiddels is versie 5.7 van Unreal Engine voor iedereen beschikbaar. De groei van nieuwe mogelijkheden was in de vorige versies al enorm en ondanks dat dit een punt-release is, zit er ook nu weer veel leuks in!

PCG (Procedural Content Generation) is nu klaar voor productie omgevingen. Hiermee wordt het eenvoudig om extreem grote complexe omgevingen te genereren en dit in realtime te kunnen aanpassen en bekijken.

PCG is een framework waar weer nieuwe dingen mee gemaakt kunnen worden. Een van deze is de PVE: Procedural Vegetation Editor. Hiermee kunnen de Megascans bomen uit Fab (voormalige Quixel bibliotheek) worden aangepast. Vrijwel elk detail van een boom kan hiermee worden beïnvloed. PVE is nog in de experimental release.

Nanite is nu uitgebreid naar Foliage. Deze nieuwe Nanite Foliage kan miljoenen blaadjes, hele boomkruinen van complete bossen, realtime renderen op de huidige hardware!

Substrate is nu ook production-ready. Dit nieuwe materiaal-systeem maakt het eenvoudig om ook complexe gelaagde en gemixte materialen te maken en deze werkbaar te houden op ieder platform.

Ook AI support zit nu in Unreal Engine. Deze kan vragen beantwoorden en zelfs helpen met het maken van kleine stukjes code bijvoorbeeld.

Uiteraard is er nog meer, kijk daarvoor hier: Unreal Engine 5.7 of neem contact met ons op.

 

Unreal Engine mogelijkheden

images/site/producten/UnrealEngine/SBSAR.png#joomlaImage://local-images/site/producten/UnrealEngine/SBSAR.png?width=1920&height=1080

Pipeline integratie

- .FBX, .USD, .ABC ondersteuning
- Datasmith voor naadloze conversies
- Shotgrid integratie
- LiDAR pointcloud ondersteuning

images/site/producten/UnrealEngine/57/Quixel%20Megaplants.png#joomlaImage://local-images/site/producten/UnrealEngine/57/Quixel Megaplants.png?width=3840&height=2160

World Building

- multi-user editing
- Landschapstools
- Schaalbare beplanting
- Procedural Content Generation
- Realistisch daglicht met wolken e.d.
- Water systeem

images/site/producten/UnrealEngine/57/MetaHuman_Houdini_Groom.png#joomlaImage://local-images/site/producten/UnrealEngine/57/MetaHuman_Houdini_Groom.png?width=1920&height=1080

Characters en animatie

- machine learning deformers
- Livelink datastreaming
- Take recorder
- Sequencer

images/site/producten/UnrealEngine/Weather.png#joomlaImage://local-images/site/producten/UnrealEngine/Weather.png?width=1920&height=1080

Renderen, Belichten en Materialen

- Nanite & Virtual Shadowmaps
- Virtual texturing
- Lumen GI en Pathtracing
- super realistische Substrate materialen
- Postprocess effecten en TSR

images/site/producten/UnrealEngine/LocalExposure_ON.png#joomlaImage://local-images/site/producten/UnrealEngine/LocalExposure_ON.png?width=1920&height=1080

Simulatie en Effecten

- Niagara particles en VFX
- Kleding tools
- Chaos physics voor breken en zwaartekracht
- Haar-simulaties

images/site/producten/UnrealEngine/4K%20Images/Hero4k.png#joomlaImage://local-images/site/producten/UnrealEngine/4K Images/Hero4k.png?width=3840&height=2160

Virtual Production

- InCamera VFX editor
- remote control protocollen
- efficient multi-display rendering
- Unreal Audio Engine
- MetaSounds

Systeemeisen

Unreal Engine draait zowel op Windows als op de Mac. Hieronder vind je de systeemeisen.

Windows minimaal

Minimale systeemeisen
Voor kleine tot gemiddelde projecten (1 GB geometry data). Geschikt voor real time 3D presentaties, video generator in HD mode, afbeeldingen met een formaat tot 4K. Niet geschikt voor VR/ 4K video rendering en 360 graden panorama video's. 

Operating System: Windows 10 or 11, 64 bit
- Windows 10 64-bit versie 1909 revision .1350 of hoger, of versies 2004 and 20H2 revision .789 of hoger.
- Check je Windows versie: welke Windows versie heb ik

Grafische kaart: 6 GB dedicated memory of een kaart met benchmark score boven de 10 000 met de laatst beschikbare drivers. Check de benchmark.
- check de Path Tracer vereisten hieronder
- Intel ARC grafische kaart wordt officieel niet ondersteund

RHI Version
DirectX 11: laatste drivers
DirectX 12: laatste drivers
Vulkan: AMD (21.11.3+) en NVIDIA (496.76+)

CPU (processor): CPU met benchmark score vanaf 2000. Zie de benchmark score
Quad-core Intel of AMD, 2.5 GHz of sneller

System Memory (RAM): 16 GB of meer
Harde schijf ruimte: 30 GB beschikbare vrije ruimte
DirectX Runtime: DirectX End-User Runtimes (June 2010)

Voor de Path Tracer
Grafische kaart:  compatible met DirectX 12 en 8 GB (of meer) dedicated memory.
NVIDIA: vereist RTX 2000 series en daarboven
AMD: vereist RX 6000 series en daarboven