Inmiddels is versie 5.7 van Unreal Engine voor iedereen beschikbaar. In de voorgaande releases waren er al veel vernieuwingen. En ondanks dat dit een punt release is, zit er ook nu weer veel leuks in!

stefan vertelt meer over de vernieuwingen:

  • PCG (Procedural Content Generation) is nu klaar voor productie omgevingen. Hiermee wordt het eenvoudig om extreem grote complexe omgevingen te genereren en dit in realtime te kunnen aanpassen en bekijken. PCG is een framework waar weer nieuwe dingen mee gemaakt kunnen worden. Een van deze is de PVE: Procedural Vegetation Editor. Hiermee kunnen de Megascans bomen uit Fab (voormalige Quixel bibliotheek) worden aangepast. Vrijwel elk detail van een boom kan hiermee worden beïnvloed. PVE is nog in de experimental release.
  • Nanite is nu uitgebreid naar Foliage. Deze nieuwe Nanite Foliage kan miljoenen blaadjes, hele boomkruinen van complete bossen, realtime renderen op de huidige hardware!
  • Substrate is nu ook production-ready. Dit nieuwe materiaal-systeem maakt het eenvoudig om ook complexe gelaagde en gemixte materialen te maken en deze werkbaar te houden op ieder platform.
  • AI support zit nu ook in Unreal Engine. Deze kan vragen beantwoorden en zelfs helpen met het maken van kleine stukjes code bijvoorbeeld.

Uiteraard is er nog meer, kijk daarvoor hier: Unreal Engine 5.7 of neem contact met ons op.

 

witcher