Unreal 5.5 is uit. Deze nieuwe versie zit boordevol verbeteringen, maar heeft ook een aantal nieuwe mogelijkheden. Stefan licht een aantal functies uit:

  • Mega lights: ook wel nanite voor lichten. Hiermee kun je onbeperkt (bewegende) lichtbronnen toevoegen aan je model, zonder dat het impact heeft op je rendertijd.
  • Substrate is het nieuwe materialensysteem van Unreal Engine. Deze kan nu probleemloos ingezet worden voor renders en animaties.
  • De Path tracer is nu officieel production ready en kan in elke situatie gebruikt worden, ook met complexe atmosfeer, volumetric clouds en echte wolken. 
  • Met Animation deformers kunnen objecten nog makkelijker geanimeerd vervormd worden.
  • De Sequencer heeft nu non-destructive animatielagen. Hiermee kun je in Unreal Engine animeren op een manier die vergelijkbaar is als met 3ds Max en Maya.
  • Meta human animator: het is mogelijk om gezichtsanimaties  te maken op basis van audio.
  • Alle tools voor virtual production zijn volledig production ready.  Het is de meest complete virtual production toolset die beschikbaar is. 

In deze nieuwe versie is Fab geïntegreerd. Je kunt eigen assets eenvoudig in een model slepen. Iedereen heeft nu gratis toegang tot Quixel Megascans.

Neem voor meer informatie contact met ons op.