MODO shorts | Fractal-Gasket

MODO shorts

Procedural item: Fractal Gasket

Het Fractal-gasket item is een procedural item, wat betekent dat het item eigenschappen heeft die kunnen worden aangepast nadat het als item in de scene is aangemaakt.

Dit item maakt een puntenwolk in de vorm van enkele fractals. Door deze te koppelen met een replicator en één of meerdere prototypes, zal er op ieder punt een object worden geplaatst en wordt de fractal zichtbaar. Een van de opties is de ’Square Hole’ fractal:

fg01

Andere opties zijn ’Square Flake’:

fg02

De ‘Sierpinski’ driehoek:

fg03

En de enige 3D fractal, de ‘Tetrahedron’, een 3D versie van de Sierpinski-driehoek:

fg04

De fractal-gasket heeft slechts twee instellingen. Naast de types die hierboven staan, wordt er een Recursion Level opgegeven. Dit is het aantal keer dat de vorm zichzelf herhaalt.

De fractal-gasket zelf zal niet groter worden. Dus bij het verhogen van de recursion-level, worden de onderdelen kleiner. Om deze verschaling tegen te gaan, kan de fractal-gasket zelf worden verschaald, of er kan een verschaling worden opgegeven in de replicator.eHier

Hier een voorbeeld van hetzelfde fractal-type, met recursion-levels van 3, 6 en 9:

fg05

Uiteraard kan er naast gewone items ook gebruik gemaakt worden van andere items, zoals blobs, volumes, sprites enzovoorts!

fg06

Leave a comment

Make sure you enter all the required information, indicated by an asterisk (*). HTML code is not allowed.

Breadcrumbs

Privacy- en Cookiebeleid