Facebook: 360

Facebook heeft al weer enige tijd de mogelijkheid om 360 graden renderingen (en foto's) weer te geven, maar hoe kun je dat eenvoudig zelf doen voor je rendering ? 

Ik zal in dit voorbeeld output van Lumion nemen en stap voor stap aangeven hoe je dit moet doen.

  • Als eerste moet je de rendering maken vanuit Lumion. Dit doe je door een camera view aan te maken in je Panorma deel te doen
  • Vervolgens ga je naar je VR Panorama en stel je de output wensen in en ga je renderen met dit resultaat. 

 

  • Als dit klaar is ga je naar de volgende website : theXifer.net
  • Hier volg je de aanwijzingen op het scherm, dus drag en drop je rendering in het daarvoor bedoelde scherm.
  • Klik als de upload klaar is op de knop eXif.me 
  • In het scherm wat je dan ziet kun je allerlei tags toekennen aan je rendering, maar de enige die van belang is, is Make (Ricoh)en Model (Ricoh Theta S)

 

  • Onderaan op Go.eXifing klikken en de tags worden toegevoegd
  • Venster sluiten en terug naar je afbeeldeing waar nu onder staat, Download.me, dus dat doen
  • Nu naar FaceBook en daar de post maken en de aangepaste rendering toevoegen.
  • Dat is alles, je ziet nu het 360 graden tekentje bij je afbeelding staan en je hebt je 360° render op Facebook staan en kunt er interactie mee hebben

 


Natuurlijk werkt dit ook in 3ds Max, MODO en allerlei andere prodocten, maar de eXif data heb je nodig, want anders herkent FaceBook het niet en gaat het nooit werken. 

Meer informatie nodig ? Stel je vraag gerust, dan helpen we je verder.

Leave a comment

Make sure you enter all the required information, indicated by an asterisk (*). HTML code is not allowed.

Breadcrumbs

Privacy- en Cookiebeleid